HappyHealthy

3,7 miljoen bezoekers per jaar met een gezondheidswebsite

Groei doorgemaakt van 287,75% in organisch verkeer.

Scroll

Kanaal

SEO

DR

66

Tijdlijn

2018 - 2023

Website

Groei

3,7 miljoen bezoekers per jaar met een gezondheidswebsite

Het doel van HappyHealthy is om mensen te informeren en inspireren om de beste keuzes te maken voor hun gezondheid, met een focus op wetenschappelijk onderbouwde adviezen. Hun team van experts heeft een achtergrond in onderzoek, voeding, supplementen, sport en psychologie en werkt continu aan het creëren van juiste, actuele, toegankelijke en betrouwbare inhoud voor lezers. HappyHealthy werd in 2016 opgericht door Oscar Helmstäter.

Uitvoering

De samenwerking met HappyHealthy loopt inmiddels al meer dan 10 jaar en heeft geresulteerd in uitstekende resultaten:

Analyse

Binnen de gezondheidsmarkt is er een uiteenlopend aantal zoekwoorden om organisch verkeer mee aan te trekken. Denk aan populaire zoekwoorden rondom koolhydraatarm diëten, intermittent fasting, eiwitrijke voeding of detoxen. Sinds de medical update van Google in augustus 2018, is het echter belangrijk dat dit soort informatie ook goed onderbouwd is. Het liefst geschreven op basis van wetenschappelijke bronnen en door een autoriteit binnen het thema. Oscar Helmstäter van HappyHealthy heeft dit met beide handen aangegrepen en zich als ware specialist ontwikkeld. Iemand die zich echt verdiept heeft in de onderwerpen.

Strategie

HappyHealthy opereert in een zeer concurrerende markt. In Nederland zijn er namelijk tientallen websites met een uitstekende reputatie en kwalitatieve content die een deel van het organische verkeer uit deze markt opeisen. Dit betekent dat HappyHealthy hard moet werken om op te vallen tussen de concurrentie en het vertrouwen van potentiële klanten te winnen. Bij HappyHealthy is daarom gekozen om te focussen op een specifieke selectie aan zoekwoorden. Thema's waar zij het best over geïnformeerd zijn en waarvan zij weten dat het converteert. Door op een aantal relevante termen goed te scoren in Google, is er namelijk al veel klandizie te behalen binnen deze markt.

Techniek

HappyHealthy heeft een responsive design dat betrouwbaarheid en rust uitstraalt, wat de time-on-page aanzienlijk verhoogt en Google in staat stelt de artikelen hoger te beoordelen. De snelheid van de website is hierbij ook van belang, aangezien een snelle laadtijd de gebruiksvriendelijkheid van de website verbetert en dit Google in staat stelt de website efficiënter te crawlen. Door het grote aantal thema's op HappyHealthy is de linkstructuur tot slot van groot belang, aangezien dit Google duidelijk laat zien welke pagina's het belangrijkst zijn en de kans vergroot dat HappyHealthy hier ook op zal scoren. Dit is met name te zien aan de navigatiebalk en sitemap.

Content

HappyHeathy is een enorme kennisbank van bijna duizend kwalitatieve artikelen. Door de inhoud goed uit te splitsen, is het gelukt om kannibalisatie op thema's te voorkomen en duidelijk af te kaderen. Zo is het voor Google helder welke webpagina er bij welk zoekwoord past. In de loop der jaren zijn er voor HappyHealthy tal van artikelen en ondersteunende pagina's geschreven. Altijd in samenwerking met Oscar Helmstäter, vanuit een uitgebreide briefing en voldoende afgekaderd om tot het beste resultaat te komen. Dit zorgt ervoor dat de pagina's op zichzelf van hoge kwaliteit zijn en passen binnen de context van alle andere content die er is.

PR

Om de reputatie in Google van HappyHealthy te verbeteren, zijn er een groot aantal gastartikelen geschreven op andere blogs. Dit is met regelmatige basis gedaan en specifiek gericht op de zoekwoorden die bij de strategie van HappyHealthy passen. Deze websites zijn gekozen op basis van de belangrijkste metrics zoals deze binnen het vakgebied gebruikelijk zijn. Ook is er altijd nauwkeurig in de gaten gehouden hoeveel in- en uitgaande backlinks er precies waren. Zo heeft HappyHealthy een backlinkprofiel ontwikkeld dat tot op de dag van vandaag voor een stabiele instroom aan organisch verkeer zorgt. Een backlinkprofiel dat past bij de criteria die er na de medical update van Google in 2018 zijn ontstaan.

Resultaten

HappyHealthy is voor 100% afhankelijk van organisch verkeer. Dit legt een enorme verantwoordelijkheid neer bij de samenwerkende partijen. Er zijn namelijk geen andere kanalen om een eventuele dip mee op te vangen. Hierdoor is er enorm gefocust op alle facetten die komen kijken bij een voor Google geoptimaliseerde website. Zo zijn de E-A-T guidelines met militaire precisie opgevolgd en is er dag in dag uit gewerkt aan de techniek, content en backlinks van HappyHealthy om zoveel mogelijk verkeer aan te trekken. Al deze inspanningen hebben in korte tijd tot een explosieve groei geleid, waar Happy Healthy nog steeds aan bouwt en al langdurig de vruchten van plukt.

Breng jouw relevantie naar het hoogste niveau.

Contact opnemen